Mihail Drumes, Inviatie la Vals

Am inceput sa citesc Mihail Drumes. “Invitatie la vals” a declansat dorinta de a continua sa mai citesc si alte carti ale lui.

„Totul s-a sfirsit: nu-mi ramine decit sa ma sinucid.” – Cu aceste cuvinte incepe romanul al carui nume este inspirat de piesa lui Weber, „L’invitation a la valse”. “Invitatie la vals” este o carte care mi-a patruns in suflet.Eroul principal este un student la Facultatea de Drept care se indragosteste la un bal studentesc,de o colega de la Facultatea de Litere ….pe fondul L`invitation de la vals,de Weber… Tudor se indragosteste treptat de Mihaela, ignorand ratiunea care ii spunea sa nu se implice serios. El, un tanar orgolios si ambitios care avusese parte de fete datorita charmului de care dispunea, ea, o simpla fata cu ochii ca niste “luceferi”. Tudor incepe printr-o serie lunga de scrisori deoarece i se parea ca Mihaela e greu de cucerit, iar in ambitia lui dorea sa-si demonstreze ca o poate cuceriMihaela ii rerturneaza fiecare scrisoare iar acest fapt il face si mai perseverent, intr-atat ca nu reuseste sa doarma pana cand nu ii scrie un caiet intreg despre simtamintele lui. Reuseste in cele din urma, Mihaela ii cade in brate. Urmeaza o frumoasa relatare a povestii de dragoste dintre cei doi printre care si plecarea la Constantinopol. La intoarcere el realizeaza cat de mult se apropiasera si ii e teama sa nu se indragosteasca si sa-si doreasca sa ramana cu ea, asa ca pune capat relatiei. Ii scrie o scrisoare de adio. El spera ca ea sa-i cada la picioare si sa-i ceara iertare in caz ca-i gresise cu ceva, insa Mihaela nu face absolut nimic. Tacerea ei il face sa se manieze si ii mai trimite o scrisoare prin care o anula pe prima zicand ca prima fusese doar un test, pe care datorita lipsei de reactie il picase, si o invinovateste pe ea pentru distrugerea relatiei. Nici la cea de-a doua scrisoare nu primeste nici un raspuns. pleaca in vacanta la tara. Acolo realizeaza ce reprezinta Mihaela pentru el si se intoarce in Bucuresti cu speranta sa o poata gasi si casatori cu ea. O gaseste printr-un noroc. Ramasese insarcinata cu el, insa era foarte dezamagita de atitudinea pe care o avusese el. Cum se despartise de ea stiind foarte bine cat de mult il iubea ea? Desi accepta sa se casatoreasca cu el, ea ii pregateste o razbunare. Ea ii spune Dor, iar el Aime.

Este o carte despre o iubire aparte,o iubire speciala si zic eu usor ciudata care in ciuda retineri si fricii personajelor reuseste sa se implineasca pentru o clipa.

Nu voi spune sfarsitul cartii, deoarece doresc sa va fac putin curiosi… Este o carte de suflet.

Citate:

“Pe ea o voi cuceri prin lupta si nu voi depune armele inainte de a capitula.Ca sa ajung la inima ei n-o umblu pe cai ocolite,laturalnice,ci pe drumul mare,zburand pe cai inaripati.Nu ma vrea? O vreau eu si va fi a mea cu voia ori fara voia ei.Asa scrisneam cu pumnii strinsi, rascolit de ea, gandindu-ma la vestita replica a voievodului moldovean”

“Sunt unele presimtiri care tisnesc parca din strafundul neexplorat al fiintei noastre.Ni se par straine ca gindurile altcuiva si de aceea nu le recunoastem dupa cum nu ne cunoastem nici pe noi insine.”

” Oare marea arta in iubire nu e sa rupi cand esti pe culme? De ce sa astepti descompunerea simtamintelor,inevitabile certuri,injosiri,invective,care scoboara in mocirla cerul dragostei? De ce sa satepti muscarile inveninate ale serpilor de care pomeneam adineauri si sa nu ispravesti in plina stralucire?”

“”Nu-i un motiv.Daca vrea sa se razbune,razbunarea tine loc de orice.E una din absurditatiile femei,care,in orbire,comite cele mai irationale fapte”

,,Prea-plinul sufletesc imi crestea dimensiuni uriase ,sfasindu-mi pielea care n-avea cum sa ma mai incapa .Ma inaltasem ,in proprii mei ochi,deasupra tuturor oamenilor .Astfel ,universului ,alcatuit din mine si Mihaela,i se subordonau toate celelalte universuri ,iar eu eram (…)o zeitate de care atarna viata si moartea “

Sper sa va placa.

6 gânduri despre &8222;Mihail Drumes, Inviatie la Vals&8221;

  1. georgi zice:

    da…stiu cartea…am citit-o deoarece tu m-ai pus sa o fac:)…si nu-mi pare rau de asta…doar putin pentru ca nu m-as fi asteptat ca o poveste de dragoste ca aceea dintre Mihaela si Dor sa se sfarseasca atat de tragic si brusc…dar cu toate astea nu-mi imaginam alt final…nu-mi imaginam un “happy ending”.Chiar daca finalul nu este unul tocmai stralucit, este foarte potrivit pentru o asemenea poveste de dragoste care nu se putea termina in alt fel. Nu am sa va dezvalui finalul ci respect dorinta Mayei…sa va facem curiosi…

  2. un baiat zice:

    de obicei nu prea gasesti un „happy end”in majoritatea cartilor 😉 dar ce sa faci… scriitori inccearca sa combine realitate cu operele lor si in mare parte nu prea gasesti un „happy end”in viata de zi cu zi iar daca gasesti inseamna ca sa sa muncit mult pt „el”…

  3. Am citit-o cu multi ani in urma, si pot spune ca e una din cartile de referinta, in povestile de dragoste. E inacceptabil, daca iubesti, macar o data in viata, si sa nu citesti „invitatie la vals”, sau sa nu-l citesti pe Drumes, in adolescenta

  4. Am citito-o…azi am terminat cu ultimul cuvant din ea …ADIO!… si uite-asa am plans la finalul ei…chiar daca e doar o carte… mi-am imaginat, am trait langa personaje. Multumesc ca m-ai rugat sa o citesc… sincere multumiri ca m-ai facut sa o descopar, caci mi se pare deosebita… cea mai deosebita din cate am citit.

    Am mai citit si Elevul Dima dintr-a saptea si m-am apucat si de Mandrie si prejudecata-JANE AUSTEN

  5. in fine...nu conteaza... zice:

    MULTUMESC!Multumesc ca m-ai determinat sa citesc aceste carti ale lui Mihail Drumes…”Elevul Dima dintr-a VII-a” a fost foarte frumoasa cu o gramada de invataminte,insa „Invitatie la vals”…e o carte care te marcheaza cu adevarat,o carte care demonstreaza cat de puternica poate fi dragostea si,in acelasi timp,cat de tragica…O sa-ti scriu citatul care mi-a placut mie cel mai mult…sper sa iti placa si tie,si voua:P
    „In orice caz,numai dragostea si creatia fac viata vrednica de a fi traita si totodata de a fi parasita fara regret.N-am creat nimic care sa ramana generatiilor viitoare,dar am avut dragostea…”

Lasă un răspuns

