Mandrie si Prejudecata. Jane Austen

Este o carte pe care o poti citi atunci cand pleci intr-o calatorie, cu trenul sau cu masina. Dincolo de superficialitatea personajelor prezentate este descoperita o societate asemanatoare cu a noastra, unde conteaza  ce si cum faci, este prezentata si iubirea treptata a doua personaje Domnul Darcy si doar „accesptabila” Elizabeth Bennet.

Toate sentimentele care te cuprind la intamplarile relatate cu ingenuozitate de Jane Asten te fac ca dupa ce ai terminat de citit sa inchizi cartea, si sa iti revizuiesti serios conceptul despre unele valori morale si despre viata insasi.

Citate:

„Sunt puţini aceia pe care-i iubesc cu adevărat şi mai puţini încă aceia despre care am o părere bună. Cu cât cunosc lumea mai mult, cu atât mă nemulţumeşte mai mult: fiecare zi îmi întăreşte credinţa în nestatornicia firii omeneşti şi mă convinge de puţinul temei care se poate pune şi pe ceea ce pare a fi merit şi pe ceea ce pare a fi bun-simţ…”

„Femeile îşi închipuie că admiraţia este mai mult decât simplă admiraţie… iar bărbaţii au grijă ca ele să-şi închipuie astfel.”

„Voi renunţa atunci la orice aşteptare, la orice dorinţă de a fi statornic. Dacă se va mulţumi doar să mă regrete, când ar putea obţine afecţiunea mea, voi înceta să mai regret eu însumi în vreun fel.”

unul cu adevarat frumos:

„Orgoliul şi mândria sunt lucruri diferite, deşi de cele mai multe ori aceste cuvinte sunt tratate drept sinonime. O persoană poate fi mândră, fără să aibă pic de orgoliu. Mândria se raportează mai degrabă la propria părere de sine, în vreme ce orgoliul este legat de modul în care am vrea să fim văzuţi de ceilalţi.”

Enjoy:)

2 gânduri despre &8222;Mandrie si Prejudecata. Jane Austen&8221;

Lasă un răspuns

