Vara 2010

Vara 2010…

16 ani…, care par a fi trecut in cateva clipe.

O vara putin ciudata, plina de vise, sperante , iluzii, chef de viata desi uneori mai putin, presarata cu idei, ganduri, trairi pe care nu le-am mai experimentat. O fi din cauza ca am mai crescut putin, faptul ca vara aceasta mi s-a parut una care putea fi cu totul alta?

O persoana azi tinand un discurs in fata mai multor oameni vorbise atat de frumos despre oameni si despre faptul ca trebuie sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insuti, si ca doar asa poti sa-l iubesti pe Dumnezeu, doar iubind omul, semenul tau. Mai spuse acest barbat trecut prin viata, acest om, ca “ sufletul omului este izvorul pur de tamaduire al acestui pamant”, cu parerea de rau de a fi constat ca omul se afla intr-o continua decadere si doar prin iubire se mai poate salva. Acest om a vorbit atat de frumos despre iubire incat stiu sigur ca in tot timpul in care el vorbea eu nu m-am gandit la nimic altceva decat la acele vorbe care ieseau atat de frumos din sufletul lui, se vedea ca vorbeste sincer. Destul de rar intalnesti astfel de oameni. Prima persoana din vara asta care m-a ajutat in privinta unui lucru…

Si planuiam o vara cu totul altfel, credeam ca voi avea mai mult timp pentru a mai citi cate ceva, mai mult decat credeam ca ma voi distra mai mult cu prieteni, ca am sa ma distrez mai mult, ca nu voi suferi pentru o persoana, ca ma voi schimba din anumite puncte de vedere, ca voi invata sa nu-mi pese atat de mult parerea celorlati.

Insa vara asta am ras mult… datorita prietenilor mei care nu ma lasa o clipa sa stau trista, si le multumesc mult, spuneam mereu ca vreau sa vad un zambet magic si l-am vazut, de fapt am vazut mai multe zambete magice. Magia da… imi place sa cred ca e pretutindeni, in mine, in tine, in noi, in tot ce ne inconjoara.

Si vara aceasta a fost plina de simtaminte care m-au facut sa ma simt mai vie. Cine a zis ca nu simti ca traiesti decat atunci cand esti fericit? Durerea, faptul ca suferi te face sa te simti mai viu ca orisicand, la fel cum faptul ca te simti atat de fericit si iti spui ca mai multa fericire nu poti simti. Si vara s-a terminat lasand trecere toamnei timpurii care pune stapanire pe mine cu fiecare zi mai mult… e tot mai frig pe zi ce trece. Si odata cu toamna incepe scoala… O noua lupta cu tot ce implica viata de adolescent. Viata asta are atat de multe carari incat nu sti pe unde sa o apuci, iar orice ajutor din partea oricui e de prisos. Trebuie sa iei hotararea, care e ea, de unul singur, alta solutie nu exista.

4 gânduri despre &8222;Vara 2010&8221;

  1. helplessme zice:

    Ei bine, mi-a placut enorm de mult ce ai scris tu aici. Si chiar daca orice ajutor provenit de la cineva dinafara e de prisos, uite…eu nu ezit sa ti-l ofer oricand…Chiar daca inca nu stiu cum e viata de adolescent,– sunt doar o „boboaca” cum s-ar zice, la capitolul asta– o sa fiu acolo pentru tine, ca si toate prietenele tale adevarate desigur…sti tu care…

  2. La 16 ani spargeam litoralul in doua. Aveam o gasca mica – eram numai trei. Intotdeauna gastile trebuie sa fie restranse. Oamenii multi adunati laolalta strica frumusetea iluziilor si nu prea e convenabil,pentru ca macar atat cat e, putin – dar e visul tau, ma frate. Si-l imparti cu putini – doar cu prietenii. Si nu ai niciodata multi prieteni. Eram pe cai mari la 16 ani. Avea grija de mine o nemtoaica, o chema Ingrid. Din clipa-n care a plecat in Germania, n-am mai stiut nimic despre ea. Dar e sublim cand iti aduci aminte… cand stii ca tu ai fost acolo. Asa cum te-ai putea gandi ca vei ajunge si tu intr-o zi sa-ti amintesti c-ai fost acolo.

Lasă un răspuns

