Toamna

O banucuta, intr-un parc. O fata sta si priveste cum toamna face ce stie ea mai bine. Totul pare pustiu, totul prevede ceva nou, totul starneste curiozitate. Frunzele cad incontinuu, vantul puternic le ridica in aer. O frunza cade in mana fetei. Privind-o, o lacrima i se prelinge… O voce puternica o intrebase.

– Ce spui? Ai vrea o noua viata?

– Nu de ce spui asta? ii raspunse fata cu uimire si mirare de intrebarea pe care tocmai a auzit-o.

– Pai tot spui ca nimic nu merge bine, ca nimic nu e asa cum ai vrea, ca te pierzi in problemele zilnice, ca nu faci destule ca sa simti ca traiesti, ca ai vrea sa faci asta…si asta, si ai vrea sa crezi ca poti face orice, si ai vrea sa ai mai multa incredere in tine si mai multa siguranta ca printr-un mod ciudat totul va fi bine, ca daca uiti de anumite responsabilitati nu vei fi considerata ca o persoana neglijenta, ca daca iti permiti o nebunie nu vei fi considerata imediat in ochii unora chiar nebuna… Iar acum ca stai si privesti in jos si o lacrima va cadea…oare doar una?

– Da…as vrea toate acele lucruri si totusi…, sa regret viata mea si sa-mi doresc o alta viata ar insemna sa nu mai am parte si de toata fericirea si de toate partile bune din viata mea, pentru ca viata mea are si parti bune…

– Ce crezi? Ai schimba ceva la viata ta? Chiar daca ar insemna sa nu se mai intample aceleasi lucruri…

– Si nu l-as mai cunoste pe el, tocmai pe el, pesoana lui… Si nu as mai avea prietenii pe care ii am…

Nu… Nu vreau sa schimb nimic… nu stiu acum daca e bine ce cred, dar tot aleg aceleasi greseli daca asta inseamna sa il cunosc pe el,  si sa am prietenii pe care ii am…  asta inseamna si sa sufar si sa plang si sa rad si sa zambesc si sa visez… tot aleg  viata asta…

– Ridica-te si nu mai plange … invata sa te bucuri de viata ta… doar una ai, trebuie sa inveti sa profiti de ea si sa traiesti cu tot sufletul…

– Da… multumesc…

Fata privi in jur si nu vedea pe nimeni. Zambise, intelese imediat cine era vocea aceea… Era toamna. Chiar daca pare sa fie cea care aduce pustiul, toamna e anotimpul cand iubirea e mai frumoasa si mai adevarata, pentru ca atunci si strugurii sunt copti si toate roadele pamantului sunt prezente, la fel si iubirea… infloreste si mai frumos… Ceata deasa de dimineata intr-o zi de toamna  e cea care ascunde aleile unde iubirea se pierde … Viata e frumoasa! isi spuse fata. Unicul fapt de care sunt mereu sigura…

6 gânduri despre &8222;Toamna&8221;

  1. in fine...nu conteaza... zice:

    e foarte frumoasa povestea in sine…ideea…cand mi-ai zis azi de ce ai scris-o am ramas surprinsa…Cateodata mi se pare ca inteleg ce simti…alteori nu reusesc sa inteleg nimic…suntem doua firi foarte asemanatoare,dar si foarte diferite in acelasi timp.Asa ca hai sa ne convingem una pe cealalta sa aplicam toate invatamintele pe care le-am tras din povestioara ta…CRED ca avem mare nevoie amandoua:DMULTUMESC!!!stii deja…

  2. Foarte frumos! Am ramas putin surprinsa in timp ce citeam caci intrebarile si raspunsurile respective imi sunt atat de cunoscute,incat nici nu-ti imaginezi!Si totusi..culmea ironiei este ca intodeauna am ajuns sa-mi gasesc aceleasi raspunsuri la intrebari,acelasi final,ca si tine,demonstrandu-mi ca da,viata e viata si nu ai cum sa treci prin ea decat daca o traiesti si o simti iar prin asta ajungem la concluzia ca degeba te feresti din asa zisele „obstacole” ,caci ele sunt viata ta in sine.
    La urma urmei,pana si suferintei ii dam viata traind-o , lucru care nu multi realizeaza, crezand ca au o viata plina de lucruri urate.
    Ei bine,nu..nu e asa.E doar viata si noi o traim,caci altfel nu s-ar numi viata.

Lasă un răspuns

