Au fost doi ani

Au fost doi ani de când… De când… Același aer rece de toamnă îmi trezea sentimente asemănătoare. Aceeași imagine când privești prin geamul de la tren, fiecare frunză parcă e o floare și îți lasă impresia unui surâs autentic al naturii. Nu am mai scris de doi ani, melancolia adusă de toamnă anul acesta mi-a deschis apetitul parcă de scris…

De fiecare dată când toamna își face simțită prezența, mă cuprinde așa o senzație care mă scoate din rutina zilnică. Este vorba despre sentimentul acela, când simți că nu te afli chiar în punctul în care ar fi trebuit sa fii, când ai parte din tine împăcată cu anumite alegeri făcute până acum și parte din tine dorindu-și mult mai mult. Dar cât mai mult? Și ce mai mult? Și dacă totuși ai ști cât și ce, nu ai fi dispus să schimbi viața ta pentru ca să poți face acele alegeri care ar putea să nu te mai facă să ai senzația asta în fiecare toamnă, de fiecare dată când vara aceea obișnuită a plecat, făcându-i loc anotimpului în care te-ai născut? Nu ai fi dispusă pentru că: teamă. Și poate: frică? Pentru că este mai comod să continui pe drumul ce l-ai ales odată, pentru că ai crezut că e cel bun pentru tine. Iar acum, dacă ai schimba ceva în viața ta, totul ar fi fost în zadar. Ei bine, nu totul, aproape.

Mersul cu trenul. Una din experiențele mele preferate. Are așa un iz de poveste trenul cu călătorul său, controlorul, peronul, cititorul… dar mai ales melancolia care îmi aduce aminte de alte călătorii făcute cu trenul, menite să netezească un anumit drum în viață… Totul. Totul mă face mai conștientă de viata mea, de cei care mă înconjoară și de cei care nu, cei care nu au norocul meu, cei care în acest moment sunt mai triști și suferă sub povara unor întămplări groaznice.

Toate revin la viață, odată cu venirea toamnei, care parcă trezește totul în toiul monotoniei, rutinei zilnice, scutură frunzele copacilor și mă face să-mi vin în fire.

Și mai ales, îmi așterne senzația unui nou început a unei parți esențiale din viața mea. Sunt reconscătoare că partea aceea e acum bine…

M.

Lasă un răspuns

